W trakcie pandemii właściciele samochodów chcą możliwości tanich oraz skutecznych. Myślą nad tym, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Decydując się na taką zmianę, należy wziąć pod uwagę pozytywy. A te mogą być niższe od spodziewanych.
Paliwo LPG w dieslu
Wykorzystanie paliwa gazowego w silniku wysokoprężnym nie jest nowością. Australijczycy od kilku dekad wykorzystują tę technologię w autach użytkowych. To rozwiązanie działa najlepiej w takich urządzeniach.
W Polsce instalacja gazowa do diesla kusi zatem przede wszystkim firmy posiadające auta ciężarowe bądź pojazdy komunikacji zbiorowej.W samochodach osobowych odznaczających się niskim przebiegiem system LPG zainstalowany w jednostce wysokoprężnej zwraca się raczej słabo. Sprawdź Elpigaz -> http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/
Trzy rodzaje zasilania gazowego dla silnika typu diesel
Zastosowanie w silniku wysokoprężnym paliwa LPG praktycznie nigdy nie przesądza działania silnika jedynie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana poprzez tzw. program jedno paliwo, ale wiąże się ona z koniecznością przerobienia całej jednostki.
Inną opcją jest program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wpuszcza się olej napędowy i LPG. Przy instalacji tego typu wymagane jest wgranie nowego oprogramowania do komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej.
Jeszcze jedna możliwość, znana jako diesel gaz, odznacza się niższymi kosztami, przez co bywa dostępna dla znacznej części klientów. Gaz zajmuje tu najwyżej 30% mieszanki paliwowej – jednostka napędowa nie musi zatem przechodzić istotnych modyfikacji.